Hidrolik sistemlerde sık görülen arızalar nelerdir?
Bu arızalar genellikle şu şekilde oluşur: kırık yay, yanmış valf bobini, vb. Tipik arızalar. Bu arıza türlerini ele alırsak, tüm sistem arızalarının %10 ila %20’sini temsil ederler. İkinci arıza türü ise: Kademeli (= uyarı) arızalar: Bunlar sistemde önceden ölçülebilir/gözlemlenebilir semptomları olan arızalardır.
Hidrolik neden bozulur?
Hidrolik yağlarda doyma noktası %0,03’tür (300 ppm). Yağın su tutma kapasitesi yağ türüne, yağın yaşına ve kullanılan katkı maddelerine bağlıdır. Serbest su, sistem bileşenlerinin korozyonuna ve aşınmasına yol açabilir. Bu nedenle, yağın nem içeriği her zaman doyma sınırının altında olmalıdır.
Hidrolik sistemlerde arıza tespiti nasıl yapılır?
Bu işlem Hidroman akış ölçer ile kolayca yapılabilir. Hidroman akış test cihazları hidrolik sisteme kolayca adapte edilebildiğinden, ekipmanı hidrolik sistemden çıkarmaya gerek kalmadan akış, basınç ve sıcaklık kontrol edilerek arızalı ürünler tespit edilebilir.
Hidrolik direksiyon arızası neden olur?
Hidrolik direksiyon sıvısı aşınmış veya hasarlı hortumlardan ve arızalı contalardan sızabilir. Sızıntılar daha şiddetli hale gelirse, sert direksiyon veya daha ciddi direksiyon arızaları meydana gelebilir.
Hidrolik pompa arızası nasıl anlaşılır?
Parçalar ve contalar kırıldığında, hidrolik pompa garip sesler çıkarmaya başlayabilir. Vurma veya çarpma seslerini dinleyin. Bunlar sistemde muhtemelen yetersiz basınçtan kaynaklanan hava veya kavitasyon olduğunu gösterir. Çok az basınç, aşırı ısınan bir arabaya benzer şekilde önemli hasara neden olabilir.
Hidrolik sistemde basınç kaybı neden olur?
a- Sıvı kayıpları Sürtünmeden kaynaklanan kayıplar. Sıvı sistemde dolaşırken, sistemin duvarlarına sürtündüğünde basınç düşüşleri meydana gelir.
Hidrolik yağı bittiği nasıl anlaşılır?
Fren hidrolik yağının bitip bitmediğini nasıl anlayacağımız sorusunun cevabı, fren pedalı gevşediğinde bittiğini veya azaldığını varsayabileceğimizdir. Doldurmak için aracın kaputunu açın ve yağ seviyesinin fren yağı haznesinde belirtilen maksimum ve minimum çizgileri içinde olduğundan emin olun.
Hidrolik direksiyon pompası bozulursa ne olur?
Direksiyon pompası arızalanırsa, araç kullanıcısı alışılmadık şekilde sert veya yumuşak direksiyon veya direksiyon simidinin yavaş veya hızlı direksiyon hareketi gibi sorunlar yaşayabilir. Bu durum araç güvenliğini tehlikeye atabilir.
Hidrolik beyin arızası nasıl anlaşılır?
Hidrolik ünite arızaları genellikle vites değiştirirken sertlik, tereddüt veya titreme gibi belirtilerle kendini gösterir. Bu tür sorunlar şanzıman sisteminin genel performansını olumsuz etkileyebilir ve aracınızın sürüş konforunu azaltabilir.
Hidrolik piston neden kaçırır?
1. Sızdırmazlık elemanlarının aşınması: Hidrolik pistonlarda yağ sızıntılarının en yaygın nedeni sızdırmazlık elemanlarının aşınmasıdır. Piston etrafındaki contalar ve sızdırmazlık halkaları zamanla aşınabilir, sertleşebilir veya çatlayabilir.
Hidrolik yağ nereden kontrol edilir?
Hidrolik tankın üstünde genellikle bir seviye göstergesi veya yağ çubuğu bulunur. Seviye göstergesi veya yağ çubuğunu kullanma: Yağ seviyesini seviye göstergesi veya yağ çubuğunu kullanarak kontrol edin. Yağ seviyesi minimum ve maksimum işaretleri arasında olmalıdır.
Arıza tespiti ne demek?
Arıza tespiti, mekanik, elektrik, elektronik ve otomasyon sistemlerindeki sorunları hızlı ve etkili bir şekilde belirlemekle ilgilidir. Bu süreç, üretim süreçlerinin kesintiye uğramadan devam etmesini sağlar.
Direksiyon hidroliği neden bozulur?
Hidrolik direksiyon sıvısı eksikliğinin birkaç olası nedeni vardır: Sızıntılar: Aşırı ısınma: Hidrolik direksiyon sıvısı aşırı ısınırsa buharlaşabilir ve seviyesi düşebilir. Aşınma: Direksiyon sistemi bileşenlerinde zamanla meydana gelen aşınma ve yıpranma, contaların sızdırmasına ve yağ kaybına yol açabilir.
Direksiyon kutusu tamiri ne kadar tutar?
Direksiyon kutusu tamiri fiyatı, yeni bir direksiyon kutusu satın almaya kıyasla oldukça uygun maliyetli bir seçenek olabilir. Ortalama olarak, revizyon operasyonlarının maliyeti 1.000 ile 1 TL arasındadır.
Aracın direksiyonu zor dönüyorsa sebebi nedir?
Ön lastikler yeterince şişirilmemişse veya lastiklerden biri patlaksa veya patlaksa, direksiyon simidi dönmeyecektir. Bağlantı çubukları ve kol kolları gibi parçaların bükülmesi ve deformasyonu, direksiyonun sertleşmesine neden olabilir. Lastik hizalamasında bir sorun varsa, direksiyon simidi kilitlenebilir.
Hidrolik sistemlerin olumsuz yönleri nelerdir?
Hidrolik sistemlerin dezavantajları: Sıvılar yüksek sıcaklıklara ulaştığında yağ sızıntıları ve verim düşüklüğü meydana gelebilir. Yüksek basınç nedeniyle bazı elemanlar özelliklerini kaybedebilir. ..
Hidrolik sistemde hava varsa ne olur?
Hidrolik sistemde hava olup olmadığını nasıl anlarsınız: Uzun vadede hava oksidasyona, artan viskoziteye, çamur oluşumuna, katkı maddelerinin bozulmasına ve artan asitliğe neden olabilir. Sistemde sıkışan hava, sıvı basıncındaki hızlı bir değişiklik nedeniyle buhar kabarcıklarının oluşumu olan kavitasyona neden olabilir.
Hidrolik sistemde titreme neden olur?
Titreşimler genellikle artan sürtünme, aşınmış contalar, yetersiz yağlama veya daha kötüsü, rot kolunun bükülmesi nedeniyle oluşan fiziksel hasardan kaynaklanır. Silindir sıcaklığında ve enerji talebinde artış ve yavaş çalışma meydana gelebilir ve bu, hidrolik silindirde bir sorun olduğunu gösterir.
Hidrolik sistem parçaları nelerdir?
Hidrolik sistemlerde kullanılan parçalar arasında hidrolik pompalar, hidrolik valfler, hidrolik silindirler, hidrolik motorlar, hidrolik hortumlar, hidrolik bağlantı elemanları ve hidrolik filtreler yer almaktadır.